fredag 13 oktober 2017

Utmana inte ödet

Idag är det Fredagen den 13:e! 😲
Inte för att det spelar så stor roll. Inte egentligen. För jag är inte skrockfull eller så. Eller ... Hmm ... Jo, kanske lite då ... För det finns något lite läskigt med alla skrockfulla varningar. Sägs det att man ska undvika att gå under stegar så kan man ju ge sig på att man får en färgburk i huvudet om man nu gör det. Sägs det att man inte ska lägga nycklarna på bordet så kan man ju ge sig på att de försvinner för tid och evighet ...

Att fredagen den 13:e skulle vara särskilt olycksdrabbad har jag svårt att tro. Men ... HJÄLP!!! Nu utmanade jag väl ödet bara genom att säga så!? Nej, det är nog bäst att ta det väldigt lugnt idag. Tror jag skippar städningen (men vet aldrig vad som kan hända med en dammsugare!) och låter hemhandlingen vänta tills i helgen. Kanske skulle jag ta en vilodag och läsa en bra bok istället? Eller streama lite film och bara mysa med våra härliga valpar. Jag kan ju alltid skylla på att jag inte vill utmana ödet en dag som denna! 😏


Inga kommentarer: