fredag 26 december 2014

Julmys i överflöd

Som vanligt på annandagen är jag lite avslagen. Juluppladdningen har ju pågått ett tag och kulminerade förstås på själva julafton. Tur att vi hunnit ladda lite för då behövdes det minsann lite extra energi till julmys. Vi var 13 runt julbordet och i år var även våra fyra bonusbarnbarn med - Jätteroligt! Till min stora glädje kom det lite snö på julafton, vilket höjde stämningen ytterligare. Även igår var vi många i huset. Mer mat och godis, julklappstestning, gitarrlektioner, familjespel och film med barnen stod på programmet. Nu när alla gäster vinkats av så ska jag njuta av det soliga och kalla vintervädret. Sedan blir det läsfåtöljen med en bra bok och lite choklad. Minst lika härligt som allt julmys!

Den goda julmaten är avnjuten och nu återstår endast lite rester till en julpytt.

Alla klappar är öppnade och nu står granen i ensamt majestät.

Det var riktigt roligt att se barnens ögon glittra under julklappsöppningen. 

Även jag blev bortskämd. Den här fick jag bland mycket annat fint.

Tomtebloss eldades så att röken låg tät i kvarteret.

Nu ska jag följa Geishas exempel och softa resten av dagen!

God fortsättning ...

Inga kommentarer: