torsdag 20 november 2014

Om att vara sig själv eller vara lagom

Var alltid dig själv
och gör det du är bra på
men tro inte att du är nåt
för det måste du väl förstå
att du borde vara mer lagom
Ja, bara lite lagom originell
Sticker du ut hakan för långt
så får du säkert en smäll

Och får du en smäll
så är det ditt eget jävla fel
Jag är då lagom för egen del
Jag skulle aldrig få för mig
att sticka ut hakan som du
Men skulle allting gå bra
så glöm allt jag sagt nu!

© HD


Positiv-lista
  • Jag har klarat av 2/3 av min positiv-utmaning. Vissa dagar har det varit hur lätt som helst. Andra (som idag) är det riktigt tufft att hitta tre positiva saker att lyfta fram.
  • Är inne på tredje dygnet med feber och tempen har äntligen droppat ytterligare en grad så nu har jag "bara" runt 38,5. Fortsätter det så här så är jag nog snart feberfri!
  • Att tillfälligt vara sjuk, svag och oförmögen att få hjärnan att fungera är en nyttig ödmjukhetsträning som förhoppningsvis gör att jag uppskattar hälsan när den återkommer!


Inga kommentarer: